пʼятниця, 30 березня 2012 р.


Тема уроку: ,, Прості механізми ’’( 8 кл.)
Мета : ознайомити учнів із принципом дії простих механізмів; розвивати творче               мислення    уміння спостерігати та аналізувати; розширювати політтехнічний кругозір учнів; виховувати бажання пізнавати закони природи, почуття необхідності вивчення даної теми.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: демонстраційний динамометр, гиря – 5 кг; міцна лінійка, візок; похила площина, блок; на кожному столі  - важіль , лінійка, набір тягарців.
                                                     Хід уроку:
1. Оргмомент.
2. Самостійна робота ( по темі ,, Робота,потужність ’’ – на листочках 15 хв.)
                                В-І
1) Одиницею потужності в СІ є :
А    ват;
Б    ньютон;
В     джоуль;
Г     паскаль.
2) Механічною роботою називають фізичну величину, яка дорівнює:
А  відношенню сили, що діє на тіло, до часу, протягом якого вона діє;
Б  відношенню сили до шляху, який пройшло тіло під дією цієї сили;
В  добутку сили на шлях, який пройшло тіло під дією цієї сили;
Г  добутку сили, що діє на тіло, на швидкість його руху.
3) Яку роботу потрібно виконати , щоб підняти сумку вагою 26 Н на висоту 50 см?
А  0,52 Дж
Б   13 Дж
В  26 Дж
Г  52 Дж
4) Потужність двигуна пилососа1,2 кВт. Яку роботу він виконає за 5 хв ?
А  0,24 кДж
Б  4 кДж
В  6 кДж
Г  360 кДж.                          В-ІІ
 1)Одиницею роботи в СІ є :
А    ват
Б    ньютон
В    джоуль
Г    паскаль.
  2)Потужністю називають фізичну величину, яка характеризує:
А  масу тіла одиничного об’єму;
Б швидкість виконання роботи;
В шлях, який пройшло тіло за одиницю часу;
взаємодію тіл.






3)Яка потужність двигуна , якщо за
20 с він може виконати роботу
120 кДж ?
А  6  Вт
Б  2,4  кВт
В  6  кВт
Г   120  кВт.
4)Автомобіль розвиває потужність 360 кВт. Яка сила тяги двигуна автомобіля, якщо він рухається зі швидкістю 6м/с ?
А  40  кН
Б  50  кН
В  60 кН
Г  70 кн.
3. Тема уроку.
а) бесіда
 б) демонстрація 1. Візок піднімаю за допомогою демонстраційного динамометра ; фіксую показання динамометра. Потім той самий візок піднімаю по похилій площині за допомогою важеля на ту ж висоту, щоразу фіксуючи показання динамометра.
Висновок : прості механізми- перетворювачі сили.
в) демонстрація 2. Роблю спробу підняти гирю масою 5 кг , але це загрожує вивести із ладу динамометр ( 12 Н- максимальна сила, на яку він розрахований). Тоді гирю поміщаю на лінійку, яка має точку опори, і за допомогою динамометра піднімаю вільний кінець лінійки.
Висновок : ми одержали виграш у силі.
Механізм, яким ми скористались у даному досліді, називають важелем. Записуємо означення важеля, плеча сили ( див. підручник ) . Отже зачитуємо означення і запам’ятовуємо.
г) експериментальна задача  .Який  тягарець і де   потрібно підвісити на праве плече , щоб важіль перебував у рівновазі ( дивимось на демонстрацію ). Учні дослідним шляхом встановлюють умову рівноваги важеля. Потім формулювання цієї умови записують у зошит і вивчають. Вводиться правило моментів.
4. Розв’язування задач. ( учень біля дошки )
За допомогою гострозубців перекушують цвях. Відстань від осі обертання гострозубців до цвяха 2 см., а до точки прикладання сили руки- 16 см. Рука стискає гострозубці із силою 200 Н. Яка сила діє на цвях ?
5.Д/з.Параграф 15. , впр. 15 (1-3). Підг. до л/р № 8 (підручник).


  

Немає коментарів:

Дописати коментар