пʼятниця, 30 березня 2012 р.
Тема уроку: ,, Прості механізми ’’( 8 кл.)
Мета : ознайомити учнів із принципом дії простих механізмів; розвивати творче мислення уміння спостерігати та аналізувати; розширювати політтехнічний кругозір учнів; виховувати бажання пізнавати закони природи, почуття необхідності вивчення даної теми.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: демонстраційний динамометр, гиря – 5 кг; міцна лінійка, візок; похила площина, блок; на кожному столі - важіль , лінійка, набір тягарців.
Хід уроку:
1. Оргмомент.
2. Самостійна робота ( по темі ,, Робота,потужність ’’ – на листочках 15 хв.)
В-І
1) Одиницею потужності в СІ є :
• А ват;
• Б ньютон;
• В джоуль;
• Г паскаль.
2) Механічною роботою називають фізичну величину, яка дорівнює:
• А відношенню сили, що діє на тіло, до часу, протягом якого вона діє;
• Б відношенню сили до шляху, який пройшло тіло під дією цієї сили;
• В добутку сили на шлях, який пройшло тіло під дією цієї сили;
• Г добутку сили, що діє на тіло, на швидкість його руху.
3) Яку роботу потрібно виконати , щоб підняти сумку вагою 26 Н на висоту 50 см?
• А 0,52 Дж
• Б 13 Дж
• В 26 Дж
• Г 52 Дж
4) Потужність двигуна пилососа1,2 кВт. Яку роботу він виконає за 5 хв ?
• А 0,24 кДж
• Б 4 кДж
• В 6 кДж
• Г 360 кДж. В-ІІ
1)Одиницею роботи в СІ є :
• А ват
• Б ньютон
• В джоуль
• Г паскаль.
2)Потужністю називають фізичну величину, яка характеризує:
• А масу тіла одиничного об’єму;
• Б швидкість виконання роботи;
• В шлях, який пройшло тіло за одиницю часу;
• взаємодію тіл.
3)Яка потужність двигуна , якщо за
20 с він може виконати роботу
120 кДж ?
• А 6 Вт
• Б 2,4 кВт
• В 6 кВт
• Г 120 кВт.
4)Автомобіль розвиває потужність 360 кВт. Яка сила тяги двигуна автомобіля, якщо він рухається зі швидкістю 6м/с ?
• А 40 кН
• Б 50 кН
• В 60 кН
• Г 70 кн.
3. Тема уроку.
а) бесіда
б) демонстрація 1. Візок піднімаю за допомогою демонстраційного динамометра ; фіксую показання динамометра. Потім той самий візок піднімаю по похилій площині за допомогою важеля на ту ж висоту, щоразу фіксуючи показання динамометра.
Висновок : прості механізми- перетворювачі сили.
в) демонстрація 2. Роблю спробу підняти гирю масою 5 кг , але це загрожує вивести із ладу динамометр ( 12 Н- максимальна сила, на яку він розрахований). Тоді гирю поміщаю на лінійку, яка має точку опори, і за допомогою динамометра піднімаю вільний кінець лінійки.
Висновок : ми одержали виграш у силі.
Механізм, яким ми скористались у даному досліді, називають важелем. Записуємо означення важеля, плеча сили ( див. підручник ) . Отже зачитуємо означення і запам’ятовуємо.
г) експериментальна задача .Який тягарець і де потрібно підвісити на праве плече , щоб важіль перебував у рівновазі ( дивимось на демонстрацію ). Учні дослідним шляхом встановлюють умову рівноваги важеля. Потім формулювання цієї умови записують у зошит і вивчають. Вводиться правило моментів.
4. Розв’язування задач. ( учень біля дошки )
За допомогою гострозубців перекушують цвях. Відстань від осі обертання гострозубців до цвяха 2 см., а до точки прикладання сили руки- 16 см. Рука стискає гострозубці із силою 200 Н. Яка сила діє на цвях ?
5.Д/з.Параграф 15. , впр. 15 (1-3). Підг. до л/р № 8 (підручник).
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар